معرفی آزمون صنعت سبز
معرفی شرکت
شرکت مهندسین مشاور آزمون صنعت سبز همگام با ارتقاء استاندارهای زیست محیطی و با توجه به تقاضای روز افزون صنایع کشور و مشکلات ناشی از آلودگی صنعتی در شهر های بزرگ و وجود مشکلات مختلف زیست محیطی در عرصه های موجود در سطح کشور منجمله آلودگی رودخانه ها، تخریب عرصه های طبیعی و تالاب ها، کاهش کیفیت در هوا، خاک و سایر بخش های محیط و همینطور مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در کارخانجات و مراکز صنعتی، با هدف ارائه خدمات مهندسی و مدیریت محیط زیست تاسیس گردیده است . واحد آزمایشگاه این شرکت به عنوان اولین آزمایشگاه معتمد محيط زيست و با توجه به استقرار استاندارد ISO9001:2008 , ISO/IEC17025:2005 و با بهره گیری از نیروهای متخصص و نیز پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی، در زمینه سنجش آلاینده های محیط زیست در بخش هوا، آب و فاضلاب، خاک و رسوب، بافت جانداران و عوامل زیان آور محیط کار فعالیت می نماید.
تاریخچه آزمون صنعت سبز
شرکت مهندسین مشاور آزمون صنعت سبز در اوايل سال 1379 با هدف بسط مدیریت ، مشاوره و طراحي و کنترل آلاينده هاي محيط زيست و عوامل زیان آور محیط کار و ... با بهره گيري از امکانات و تجهيزات پيشرفته و مهندسين مجرب تاسيس گرديد. اين مشاور با ارائه خدمات در زمینه ارزیابی آلاينده هاي زيست محيطي فعاليت خود را آغاز نمود و با گسترش افق كار خود، در زمينه ارائه خدمات مهندسي مشاوره زيست محيطي موفق به ارتقاء رتبه تخصص محيط زيست با رتبه يك محيط زيست از سازمان برنامه و بودجه گرديده و با ارائه خدمات خود نقش بسيار بسزائي در گسترش فرهنگ زيست محيطي ايفاء نموده است و موفق به اخذ گواهینامه هایی همچون استاندارد ISO/IEC17025:2005 (مدیریت کیفیت آزمایشگاه) از نظام تأیید صلاحیت مؤسسه استاندارد و گواهینامه ISO9001:2008 از شرکت TUV INTER CERT گردیده است. این مشاور با وجود داشتن مجوز های زیر موفق به اخذ رتبۀ یک تخصص محیط زیست از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گردید و از معدود شرکت های مشاور در خصوص محیط زیست می باشد که علاوه بر رتبۀ یک دارای آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
اهداف و چشم اندازها
آزمون صنعت سبز قصد دارد با تکیه بر تجارب ارزشمند کارکنان متخصص و مدیریت منسجم و با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته به یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین ها در کشور و نیز شرکتی پیشرو در سطح بین المللی به ویژه خاورمیانه و کشورهای منطقه تبدیل شود.
مأموریت شرکت
الف: ارائه خدمات مطلوب با اتکا به:
- نیروهای متخصص، تجهیزات پیشرفته، دانش فنی، تجربه، حسن شهرت
- بهره گیری از فن آوریهای اطلاعاتی روز
- توسعه سهم بازارهای داخلی و توجه به بازار سایر کشورها
- جلب رضایت ذینفعان
ارزشهای محوری ما
- حفظ و صیانت از منافع ملی کشور
- تعهد، اخلاق حرفه ای و امانت داری
- مشتری مداری
- رعایت نظم و انصباط کاری
خط مشی
مهندسین مشاور آزمون صنعت سبز با ماموریت انجام خدمات زیست محیطی با بکارگیری روشهای بین المللی و ملی در سال 1379 تاسیس گردید. این مشاور جهت اعمال رویه حرفه ای خوب ، سیستم مدیریت کیفیت خود را بر مبنای استاندارد های ISO9001:2008 و ISO/IEC 17025: 2055 طراحی نموده است .در این راستا موارد زیر سرلوحه عملکرد خود قرار داده است:
- اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت و مطابق با استانداردها و انجام با کیفیت خدمات از طریق بگارگیری منابع ( نیروی انسانی، استانداردها، دانش فنی، تجهیزات و ...)شایسته.
- ایجاد انگیزش، ارتقای سطح مهارت و کارایی کارکنان از طریق آموزش های سیستماتیک، برنامه ریزی شده و مستمر.
- توسعه دامنه فعالیت های مرتبط، از طریق انجام مطالعات .
- جلب رضایت مشتریان از طریق شناسایی نیازمندی های آنها، پیگیری و رسیدگی به موقع مناسب به شکایت رسیده از سوی مشتریان.
.کلیه کارکنان و مدیران شرکت متعهد می باشند مستندات نظام فوق را فرا گرفته و فعالیت های خود را مطابق با آن انجام دهند . مدیر ارشد خود را ملزم و متعهد می داند که منابع و امکانات لازم را برای تحقق اهداف، برآوردن الزامات این استاندارد و همچنین بهبود مستمر اثر بخشی سیستم مدیریت فراهم آورد. نماینده مدیریت در کیفیت نیز مسئول نظارت بر حسن اجراء نظام مدیریتی فوق ارائه گزارشات در خصوص تحقق اهداف فوق و بررسی لزوم بازنگری موارد فوق می باشد .
حقوق مشتریان
ما مشتریان را به عنوان اصلی ترین عامل بقاء و تداوم حیات مهندسین مشاور آزمون صنعت سبز می دانیم و پیوسته در تلاش هستیم تا از طریق درک و پیش بینی نیازها، خواست ها و انتظارات آنان برایشان ارزش های پایدار خلق نماییم. تجربه ها، انتقادات، پیشنهاد ها و برداشت های مشتریان خود را همواره پایش و بازنگری می کنیم و به صورت کارا و اثر بخش پاسخ دهیم .در این راستا می کوشیم :
- گروه های مختلف مشتریان خود را شناسایی کنیم و نیازها، خواسته ها و انتظارات متفاوت آنان را پیش بینی و پاسخ دهیم
- با مشتریان مرکز گفتمان مبتنی بر شفافیت، گشودگی و احترام ایجاد کرده و مستمراً بهبود دهیم
- کارکنان مرکز را برای پاسخگویی دقیق، صحیح . سریع با ابزار ها، شایستگی ها و توانمندی های لازم مجهز کنیم
- مشتریان را در توسعه خدمات پژوهشی و نوآوری ها مشارکت دهیم